Kürk Mantolu Madonna romanında aşk, yalnızlık ve yabancılaşma temaları üzerinde durulur. Romana bakıldığında bir aşk romanı görüntüsü verse de roman içerisinde insanın nasıl yalnızlaştığı ve topluma karşı nasıl yabancılaştığı anlatılır. Romandaki Rasim, Raif Efendi ve Maria Puder karakterlerinin sanatçı yönleri düşünüldüğünde birbirleri arasında ortak bir bağ kurmak çok kolay olacaktır. Roman, Rasim’in üzerinden Raif Efendi gibi sıradan kendi halinde görünen bir insanın nasıl bu hale geldiğini ve topluma karşı yabancılaşıp yalnızlaştığını anlatır bize. Raif Efendi’nin yanı sıra Rasim ve Maria Puder karakterleri de kendi iç dünyalarında yalnızlığı ve yabancılaşmayı yaşarlar. Bu üç karakterde sanatçı olmalarının verdiği gözlem ve çözümleme yetenekleri ile toplumun genel görüşleri dışarısında kalmayı tercih ederek kendi içlerinde kendilerine ait yeni bir dünya düzeni bulunan bir felsefi görüş edinirler.
Raif Efendi ve Maria Puder’in hayattaki arayışları doğru insan üzerinedir. Raif Efendi, önce hayal sonra bir resim ile devam eden arayışı Maria Puder ile somutlaştırır.Maria Puder ise erkeklerin kadınları sadece fiziksel ihtiyaçları için sevdiğini, aradığı erkeğin kadına sevmek dışında herhangi bir düşünce ile yaklaşmayacak biri olmasını gerektiğini düşünür. İki karakter aradıkları şeyi birbirlerinde bulur.Kürk Mantolu Madonna romanı anlatım olarak iki hikayeden oluşur. İlk hikaye Rasim’in Raif Efendi ile tanışması ve onu daha yakından tanımak istemesi, ikinci hikayede ise Raif Efendi’nin nasıl bu hale geldiğini anlatacak defterin Rasim tarafından okunması okuyucu ile buluşur.